Cumartesi, Nisan 29, 2006

Bir dava kaybettim, Üç dava kazandım, ama en önemlisi PHP öğrendim

Kuduz olmak bana yaradı galiba. Herşeyi pek bir hızlı halleder oldum...

Giriş: Bu hafta tamamen ticaret davalarında, tamamen davalı vekili konumundaydım. İlginç tesadüf...

Geçen hafta Pazartesi günü bir duruşmam vardı. Kuzu da hatırlar onu: Düğün biter bitmez koşa koşa İstanbul'a dönmemize, balayımızı Sultanahmet'te geçirmemize neden olan davanın duruşması... Taa iki yıl önce karar duruşmasıydı da, sayın Mahkeme Başkanımız sudan sebeplerle iki yıldır uzatıyordu bitecek davayı. Hafta başında, davanın gelecek duruşma biteceği müjdesini aldım mahkemeden. Gerçi davayı kaybedeceğim ama olsun, temyiz hakkını kazanacağım ya, o da birşey.

Salı günü Bursa'da bir davam vardı; motorla gittim, parkur yaptım. Duruşmamı saat 10:00'da bitirip Garaj Uludağ Kebapçısında aldım soluğu. Bırakın kebaba başlamayı, adamlar daha kahvaltı yapıyorlardı o saatte! "Yahu taa İstanbul'dan geldim, beni bir kebap yemeden mi göndereceksiniz" deyince, "abi sen yarım saat işlerini hallet öyle gel" dediler, iki porsiyon yedirdiler. Bursa'ya kadar gelmişken yemeden de gidilmez hani...

Çarşamba günü bir başka davam vardı, aleyhe bilirkişi raporu gelen. Her ne kadar bilirkişi raporuna itiraz etmiş olsam da, mahkeme heyeti bilirkişi raporunu kabul eder mi korkusuyla çıktım işin doğrusu duruşmaya. Ta taaam! İşte karar: "her ne kadar bilirkişi raporunda davanın kabulüne karar verilmesi görüşü bildirilmiş ise de, davalı vekilinin itirazlarının kabulü ile davanın reddine".

Dün yine Pazartesi günkü gibi yılan hikayesine dönmüş bir davamın duruşması vardı, o da bitti sonunda. Onda da temyiz hakkını kazandım, alnımın akıyla. Baştan kaybedileceği belli olan bir davayı beş yıl boyunca süründürmek de bir savunma avukatı becerisi, öyle değil mi?

Bugünse davanın en başında çok korktuğum, mümkünse davacı tarafla anlaşalım dediğim bir davanın duruşması vardı; o davayı da kazandım.

Bir haftada üç dava bitirmek, üstelik ikisini kazanıp, üçüncüsünün kaybedileceğini zaten bilmek büyük bir mutluluk...

Hem biraz önce, sonunda PHP kullanmayı, .php metin yazmayı, site yapmayı / düzenlemeyi de öğrendim. Eylemlerin gelişerek devam edecek.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home